Vianmääritys: Yhteysongelma

Puhelut eivät tule läpi (En pysty vastaanottamaan puheluita)

4G-puhelut (VoLTE - Voice over LTE) eivät välttämättä toimi vielä kaikissa puhelimissa, joissa on toimiva 4G-yhteys. Jos tämä on tilanne, et välttämättä saa kännykkään hälytystä tai tietoa, mikäli joku on yrittänyt soittaa sinulle. Puhelut eivät yhdistä operaattorin verkosta puhelimeen ennen kuin operaattorin verkossa on laitekohtainen tuki.

1. Ratkaisu on asettaa puhelut tulemaan normaalia GSM-yhteyttä pitkin. Tällöin Internet toimii kuitenkin normaalisti 3G:n ja 4G:n välityksellä, mutta puhelut tulevat 2G-verkkoa pitkin:
Asetukset -> Lisää -> Matkapuhelinverkot -> Enhanced 4G -> Pois päältä

2. Jos puhelut eivät vieläkään tule läpi, pakota puhelimesi käyttämään 3G-internet-yhteyttä, kunnes saat ohjelmistopäivityksen operaattorin ja puhelimen välille:
Asetukset -> Lisää -> Matkapuhelinverkot -> Ensisijainen verkko > 3G

Laite ei yhdistä verkkoon

1. Tarkista, ettei puhelin ole lentotilassa ja ettei mobiiliverkkoa ole otettu pois päältä.
2. Varmista, että laitteessa on SIM-kortti sisällä ja kortti on oikein asennettu. Jos laitteessa on mahdollisuus kahdelle SIM-kortille, kokeilethan asettaa SIM-kortin molempiin paikkoihin.
3. Onhan SIM-kortin lukitus avattu PIN-koodilla uudelleenkäynnistyksen jälkeen? Voit varmistaa tämän tekemällä soiton mihin tahansa puhelinnumeroon. Jos PIN-koodia ei ole annettu, puhelin pyytää tässä vaiheessa PIN-koodia.
4. Varmista, että SIM-kortti on toimiva ja kyseinen liittymä on aktiivinen.
5. Käynnistä laite uudelleen ja yritä avata internetyhteys uudestaan. 
6. Jos vika on operaattorin päädyssä, ota yhteys operaattoriin. Muussa tapauksessa jos ongelma jatkuu, ota yhteyttä huoltoon sähköpostilla osoitteessa huolto@ulefone.fi tai ole yhteydessä jälleenmyyjääsi. Kun olet yhteydessä takuuhuoltoon, kerro tarkalleen mikä on vikana, mikä liittymä sinulla on, miten vika alkoi ja mitkä vaiheet olet jo tehnyt, jotta takuuhuollossa tiedetään tarkalleen ongelma ja huolto voidaan tehdä tehokkaasti.

Langaton yhteys on heikko tai yhteydet pätkivät

1. Varmista, että operaattorisi tarjoaa hyvät yhteydet alueella, jossa haluat käyttää verkkoa. Voit tarkistaa operaattorisi verkon kattavuuden Googlen avulla kirjoittamalla hakutermiksi esimerkiksi "sonera verkkokartta".
2. Toimivatko muut puhelimet normaalisti alueella?
3. Käynnistä laite uudelleen.
4. Jos Internet ei toimi 4G:llä tai pätkii, kannattaa kokeilla vaihtaa laite käyttämään vain 3G-verkkoa, jolloin puhelimen yhteys ei vaihtelisi eri verkkojen välillä:
Asetukset -> Lisää -> Matkapuhelinverkot -> Ensisijainen verkko > 3G
5. Mikäli yhteyden pitäisi toimia normaalisti operaattorin kanssa halutulla alueella, vika voi olla laitteessa. Palautathan tehdasasetukset näiden ohjeiden mukaisesti mahdollisten ohjelmistovirheiden varalta (soft reset).
6. Jos ongelma jatkuu, ja takuu on voimassa, voit ottaa ottaa yhteyttä huoltoon sähköpostilla osoitteessa huolto@ulefone.fi tai olla yhteydessä jälleenmyyjääsi. Kun olet yhteydessä takuuhuoltoon, kerro tarkalleen mikä on vikana, miten vika alkoi ja mitkä vaiheet olet tehnyt, jotta takuuhuollossa tiedetään tarkallen ongelma ja huolto voidaan tehdä tehokkaasti.

Huom! Takuuhuoltomme sijaitsee Mäntsälässä, jossa on kohtalaisen hyvät mobiili-yhteydet, joten paikallisia/paikka riippuvaisia yhteysongelmia on vaikea tai jopa mahdoton saada toistettua/korjattua takuuhuollossa. Laitteissa on useita antenneja, jotka käyttävät hiukan eri taajuuksia. Joissain laitteissa, antennien sijainnista ja laadusta johtuen, voi esiintyä laitteistosidonnaisia yhteysongelmia tiettyillä alueilla operaattorien kanssa, joita ei voida korjata. Selkeät antennniviat pystytään korjaamaan.

Bluetooth / Wifi / GPS -yhteys ei toimi

1. Varmista, että Bluetooth / Wifi / GPS on päällä sekä puhelimessa, että yhdistettävässä laitteessa.
2. Käynnistä puhelin ja yhdistettävä Bluetooth-laite uudestaan.
3. Jos yhteys ei toimi, poista yhteys ja asenna yhteys uudestaan:
Wifi: Asetukset > Verkko ja Internet > Wifi > yhteyden nimi > Unohda
Bluetooth: Asetukset > Yhdistetyt laitteet > Yhteysasetukset > Bluetooth 
4. Jos Bluetooth ei toimi laitteessa, vaikka se on päällä, kytke myös GPS-yhteys päälle. Muutamissa malleissa Bluetooth toimii vain jos GPS on samanaikaisesti päällä.
5. Jos yhteydet eivät vieläkään pelitä, varmista että laite toimii muiden laitteiden kanssa kyseisellä yhteydellä. Jos laite ei yhdistä muidenkaan laitteiden kanssa, vika voi olla puhelimessa. Jos puhelin toimii muiden laitteiden kanssa, vika on todennäköisesti toisessa laitteessa tai laitteet eivät ole yhteensopivia (Bluetooth-versio ei ole tuettu tai vastaava ongelma)
6. Jos ongelma jatkuu, Palautathan tehdasasetukset näiden ohjeiden mukaisesti mahdollisten ohjelmistovirheiden varalta (soft reset).
7. Jos ongelma jatkuu, ja takuu on voimassa, voit ottaa yhteyttä huoltoon sähhköpostilla osoitteeseen huolto@ulefone.fi tai olla yhteydessä jälleenmyyjääsi. Kun olet yhteydessä takuuhuoltoon, kerro tarkalleen mikä on vikana, miten vika alkoi ja mitkä vaiheet olet tehnyt, jotta takuuhuollossa tiedetään tarkallen ongelma ja huolto voidaan tehdä tehokkaasti.